Sposoby na chrapanie, które przyniosą ulgę

Chrapanie może uprzykrzyć życie, nie tylko osobie, której ten problem dotyczy, ale również jej bliskim. Chrapanie dotyka aż 50% społeczeństwa, szczególnie po ukończeniu 40 roku życia. Przy pierwszych objawach człowiek reaguje spontanicznie, a więc budzi chrapiącego, szturcha go, nawet gwiżdże czy śpiewa. Sposoby na chrapanie są jednak inne.

Zmiana nawyków sposobem na chrapanie

Skuteczny sposób na chrapanie to całkowita zmiana diety, a więc zdrowe, pożywne posiłki, które nie obciążają naszego organizmu. Zmiana ta obejmuje również całkowitą eliminację alkoholu oraz innych używek. Ważne jest również, aby ostatni posiłek spożywać minimum dwie godziny przed snem.

Co na chrapanie, gdy zmiana diety to za mało?

Ruch i wysiłek fizyczny powinny dać pozytywne rezultaty. Nikt nie karze spędzać osobie chrapiącej kilku godzin dziennie na siłowni, ale spacer każdego dnia byłby wskazany. Zmiana poduszki to także sposób na chrapanie. Należy unikać dużych oraz płaskich poduszek, które nie wpływają pozytywnie na postawę naszego ciała, przede wszystkim kręgosłupa i głowy. Dobrze nawilżone powietrze to również gwarancja dobrego snu,a co za tym idzie, braku chrapania.

Warto rozważyć też domowe sposoby na chrapanie

Takowe również istnieją! Takie metody na chrapanie to przede wszystkim zmiana pozycji spania, a więc rezygnacja ze spania na wznak. W zamian zastąpienie jej leżeniem na boku. Pozycja na plecach powoduje zapadanie się języka, czego skutkiem są głośne, gardłowe dźwięki.

Domowe sposoby na chrapanie to na przykład ułożenie podkładki, która sprawi, że głowa będzie wyżej od reszty ciała, co powinno powstrzymać chrapanie.Niestety te nie zawsze wystarczą w walce z tą dolegliwością, należy wtedy spróbować bardziej zaawansowanych technik, na przykład bransoletki elektrycznej. Bransoletka ta reaguje na dźwięk, a więc w naszym wypadku, na chrapanie, daje ona sygnał naszemu ciału, że należy zmienić pozycję. Nie jest ona tania i niestety zaburza sen, co wywołuje apatię, rozdrażnienie, a nawet migreny. Dostępne są również opaski na chrapanie, nie wpływają one na jakość snu, a jedynie niwelują problem.

Sposób na chrapanie okiem lekarzy specjalistów

Według lekarzy co pomaga na chrapanie? Wskazują oni na całą gamę sprayów, aerozoli, listków, które przykleja się na nos, kropli. Specyfiki te dostępne są bez recepty, nie warto jednak lekceważyć problemu chrapania i polecana jest konsultacja z lekarzem. Przyczyną chrapania może być choroba, taka jak polipy w nosie, krzywa przegroda nosowa czy też przerośnięte migdałki. Laryngolog wykona zabieg, który polega na podniesieniu zwiotczałego podniebienia, a rekonwalescencja zajmie kilka tygodni. Za najskuteczniejszą metodę walki z chrapaniem uznaje się terapię kilku zabiegów laserowych. Zabiegi te nie są skomplikowane, następuje naświetlenie gardła (również języczka i podniebienia) światłem lasera. Efekty dostrzegalne są już po pierwszym zabiegu, jest to jednak spora interwencja w organizm człowieka.

Podsumowując, sposobów jest wiele, ale nie wszystkie są uniwersalne

Wybór metody jest kwestią indywidualną, trzeba jednak walkę tę podjąć, gdyż chrapanie wpływa na jakość życia. Niedotleniony organizm, przemęczenie oraz apatia, mogą w skrajnych wypadkach prowadzić nawet do depresji.

Możesz zostawić komentarz, lub trackback ze swojej strony.

Zostaw Odpowiedź